Organisationen

Foreningen RO har til formål, at hjælpe par og enlige i fertilitetsbehandling med at håndtere de følelsesmæssige udfordringer der kan komme i forbindelse med behandlingen. Alle foreningens tilbud er gratis – uanset om du er medlem af foreningen eller ej.

Vi tror på, at råd og vejledning og netværksbaserede gruppeforløb kan gøre en forskel for målgruppens mentale trivsel i forbindelse med den medicinske behandling. De indsatser Foreningen RO udbyder er forebyggende indsatser, og missionen er, at man som bruger af foreningens tilbud, får redskaber til at håndtere de følelsesmæssige udsving man kan opleve i forbindelse med fertilitetsbehandlingen.

Det er støttemedlemmer, donationer og fundraising, som gør Foreningen RO’s sociale indsats mulig i Danmark. Foreningen RO modtager ingen statslig støtte.

Slide Støt Os

Foreningen RO er en velgørende og social almennyttig organisation, der pr. 30. juli 2020 består af følgende bestyrelse:

• Ninna Koefoed, socialrådgiver og stifter af Foreningen RO
  • Elisabeth Hvas, Vicedirektør for Kommunikation, Rektorsekretariat og Forskningsservice hos Roskilde Universitet (RUC)
  • Marianne Kildahl Olsen, Økonomichef hos Coop Invest A/S
  • Mette Spring, Centerchef i Familiecentret, Aarhus Kommune

Slide Vedtægter

Ninna Koefoed

Ninna er stifter af Foreningen RO og idemager bag foreningens koncept. Ninna er uddannet socialrådgiver, og har arbejdet inden for børne- og familieområdet i det offentlige i 8 år.

Når du kontakter Foreningen RO, vil du/I komme i kontakt med Ninna. Hun vil guide jer igennem foreningens tilbud, og give råd og vejledning i forhold til, hvordan foreningen bedst kan hjælpe jer på jeres rejse.

”For ca. 6 år siden fik vi beskeden om, at vi ikke kunne få børn naturligt. Ingen af os havde nogensinde drømt om, at få den besked, og vi havde pludselig en ny situation, vi skulle forholde os til. Vi havde et stort og brændende ønske om at blive forældre.

Jeg startede på hormonbehandlinger og var igennem 2 omfattende ICSI forsøg og et sygdomsforløb efter endt graviditet. Jeg oplevede mange fysiske komplikationer under behandlingsforløbet, men sammen oplevede mig og min mand også frustrationer, sorg og krise, som vi havde svært ved at håndtere alene. Derfor begyndte vi begge at undre os over, at der ikke var et let tilgængeligt tilbud til følelseslivet sideløbende med, at man er i fertilitetsbehandling, og ideen om Foreningen RO tog form.”

– Ninna Koefoed